27 sept 2011

El programa Fes ta festa i la trobada de saurins

El programa de ràdio "FES TA FESTA" del 23 de setembre fa un comentari a la trobada de saurins.
Si voleu escoltar-lo: http://festafesta.net/?p=4414   (Del minut 16 al 18 del programa).

Us transcrivim el que explica el locutor Amadeu Carbó que també va ser present a la trobada:
"Aquest passat diumenge 18, hi va haver-hi la trobada de saurins, la primera de Catalunya, a Tarroja de Segarra, a la comarca de la Segarra. Va ser interessantíssim, una sala plena de gom a gom, hi havia la participació de saurins d'aquest país, doncs molts la majoria per no dir tots són gent de la pagesia, que s'han dedicat, i que han tingut l'habilitat de cercar aigua. Ens van poder transmetre les seves experiències, a un auditori entregadíssim en aquest fet, la gent eren molt curiosos, perquè era un fet singular de trobar aquest tema dels saurins. I després vam poder experimentar amb els saurins el fet d'anar a cercar, doncs aigua. Jo vaig fer-ho i m'ho vaig passar molt bé, i vaig descobrir coses de mi mateix que no sabia que em passaven, va ser molt curiós, molt curiós, divertit i singular. Espero que n'hi hagi moltes i moltes i moltes més trobades de saurins mentres poguem fer-les.
En aquest cas va ser a Tarroja com ja he dit, i també va ser un dels moments de tornar a presentar el llibre Els Bruixots de l'Aigua, un treball de recerca que es va presentar fa un any o any i mig, un treball del Centre de Promoció de la Cultura Popular i Tradicional Catalana, que doncs amb la benentesa, doncs això.
Felicitats Tarroja de Segarra, perque van fer la seva feina, i van presentar una cosa nova que mai s'havia fet, i això està molt i molt bé!"

2 comentarios:

  1. Moltes gràcies Amadeu per la teva visita al poble i el teu comentari

    Un Tarrojí

    ResponderEliminar